Articol preluat de pe www.snlp.ro
Majorari salariale calculate gresit. ANP - din nou pe banda gresita!
Motto: "daca toate masinile vin spre tine, esti pe banda opusa" (legea lui Murphy)
ANP se defineste din nou ca singura institutie care interpreteaza o norma pozitiva, in defavoarea salariatilor.
Am amanat devoalarea ultimelor abuzuri comise de ANP in cadrul
relatiilor de munca cu proprii salariati, construind de cateva saptamani
probabil cel mai documentat demers SNLP din ultimul timp (demarat in
luna august 2015), prin care demonstram erori grave in calculul
drepturilor cuvenite salariatilor care beneficiaza de majorari
salariale.
In spiritul strategiei normale a SNLP, inainte de a publica anumite situatii
si de a escalada demersurile noastre, facem tot posibilul pentru
incadrarea corecta a situatiilor, informandu-ne corespunzator, precum si
pentru solutionarea problemelor. Am sesizat situatia, am depus la ANP
adrese prin care am semnalat problemele, am pus la dispozitie cadrul
legal, am propus interpretari si am invocat modul de lucru din
institutii similare.
In cadrul unei corespondente ample intre SNLP si ANP, administratia a ales sa faca scut in jurul abuzului,
protejand cu orice pret neprofesionalismul si pe ai sai exponenti
anepisti de seama, printre care celebra doamna Petrovici (care a furat
si sarbatoarea de 29 iunie) se regaseste la loc de seama. Am invocat
legislatia care reglementeaza accesul liber la informatiile de interes
public, am depus reclamatii si am cerut cercetari pentru depasirea
termenelor legale de raspuns. Fara niciun succes. ANP este tare pe
pozitie, consecvent in eroare si protector cu proprii experti
debusolati, prin aceasta impingandu-ne din nou catre masuri extreme prin
care ne vom cere public drepturile dar si in instantele de judecata.
Care este de fapt speta in cauza? Ulterior adoptarii legislatiei prin care s-a decis plata majorarilor salariale
de 50%, 75% si de 100 de lei, prin adrese transmise in teritoriu, ANP a
instructat unitatile subordonate privind modalitatea de calcul,
impunand o interpretare eronata asa cum reiese din petitia de mai jos
(nr. 385/24.09.2015):
Catre
Directorul General al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Domnul chestor de penitenciare Catalin Claudiu BEJAN
Stimate domnule director general
Subscrisul Sindicatul National al Lucratorilor de Penitenciare, prin presedinte Stefan Teoroc, cu sediul in Bucuresti, strada Maria Ghiculeasa, nr. 47, et. 7, cam. 710, sector 2, va solicitam aplicarea dispozitiilor legale privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a Legii nr. 285/2010 art. 5 alin. 1, respectiv recalcularea drepturilor salariale si plata diferentelor rezultate pentru toti angajatii din sistemul penitenciar care au beneficiat pe parcursul anilor 2014 si 2015 de urmatoarele majorari ale salariului lunar:
In argumentarea solicitarii noastre precizam ca Legea nr. 285/2010 art. 5 alin 1 prevede: “Pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare se majorează valoarea soldei lunare/salariului lunar, determinată potrivit prezentei legi, astfel încât majorarea cotei contribuţiei individuale de asigurări sociale de stat, stabilită prin legea care reglementează sistemul unitar de pensii publice, să nu conducă la diminuarea sau creşterea venitului net realizat lunar din solde/salarii de aceste categorii de personal.”
- 75% pentru orele lucrate in zilele de sarbatori legale si repaus saptamanal
- 50% pentru lucrarile de exceptie sau misiuni speciale
- 100 lei pentru personalul din sectorul medical din sistemul penitenciar
Contrar prevederii susmentionate, Directia Economico-Administrativa din ANP a emis adrese prin care s-a impus unitatilor subordonate sa incalce dispozitiile legale si sa nu aplice majorarea CAS, ceea ce a condus la o diminuare a venitului salarial net al salariatilor carora li s-au achitat majorari. In cuprinsul adreselor nr. 29518/30.03.2015 (majorare 75%), 30135/02.04.2015 (majorare 100 lei) 50228/25.08.2015 (majorare 50%) a fost inclus textul: „asupra acestei majorari nu se aplica majorarea CAS, cuantumul acesteia fiind cuprins in salariul brut realizat la care se calculeaza cotele contributiilor aferente, conform metodologiei prezentata in macheta atasata.“
Avand in vedere prejudiciul material pe care l-au suferit o mare parte dintre angajatii din sistemul penitenciar ca efect al adreselor susmentionate transmise de catre DEA ANP, actiuni in mod evident deliberate si asumate desi contrare legii, solicitam incetarea imputernicirii directorului Directiei Economico - Administrative din ANP dna Petrovici Gabriela si sesizarea comisiei de disciplina pentru abaterile disciplinare savarsite de dna Petrovici Gabriela conform Legii 293/2004 republicata, art. 69 lit. b) si p), respectiv art. 48 lit. a), d) si g). Totodata ne aratam convingerea ca veti adopta masurile necesare pentru corectarea de urgenta a situatiei in privinta drepturilor care urmeaza a fi acordate personalului in viitor.
Prezenta constituie procedura prealabila conform legii.
Meciul de ping-pong cu adrese intre SNLP si ANP s-a prelungit deja prea mult.
SNLP a decis astfel transmiterea de petitii catre alte institutii,
decizie pusa deja in practica, precum si escaladarea modalitatilor de
actiune sindicala de la nivel moderat la nivel de urgenta, urmand a se
stabili organizarea de proteste daca ANP merge pe aceeasi linie de
opacitate, de autism institutional aratand ostilitate la orice sesizare
sau initiativa SNLP, indiferent de forta argumentelor.
Nu reusim nicicum sa ne convingem angajatorul ca greseste
chiar daca este evident si chiar daca toate celelalte institutii
similare inclusiv MJ au o interpretarea contrara modului de lucru al
ANP. Legea nr. 285/2010 reglementeaza, teoretic, salariazarea pentru
anul 2011 insa include mai multe tipuri de prevederi respectiv prevederi
a caror aplicare este limitata in timp prin formularea stricta a
textului sau prevederi care au aplicare nelimitata in timp cum este cea
la care ne-am referit cand am sesizat eroarea comisa de ANP.
Daca modul de calcul al drepturilor salariale (inclusiv a cotei contributiei individuale de asigurari sociale de stat)
stabilit prin Legea nr. 285/2010 ar fi fost valabil doar pentru anul
2011, asa cum sustine ANP, incepand cu anul 2012 aceasta cota a
contributiei ar fi trebuit calculata pe principii diferite care insa nu
au mai fost reglementate prin alte acte normative care sa abroge regula
stabilita prin Legea nr. 285/2010. Situatia este clara din punctul
nostru de vedere iar ANP ar trebui sa procedeze de indata la corectarea
greselii si la completarea platilor catre salariati, conform legii. Stim
insa ca nu este usor sa recunosti o astfel de greseala cu un impact
consistent si ca se va incerca consolidarea actualei interpretari
anepiste chiar daca este complet razna. Insa nici noi nu ne vom lasa!
Corespondenta SNLP-ANP
- Adresa SNLP nr 365/26.08.2015 >> Raspuns ANP
- Adresa SNLP nr 384/24.09.2015 >> (fara raspuns)
- Adresa SNLP nr 385/24.09.2015 >> Raspuns ANP
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu